Dit kan een goed imago binnen de FoodValley betekenen voor uw IT-bedrijf

Een goed imago is van groot belang voor uw IT-bedrijf. Uw imago bepaalt onder meer wie uw klanten zijn en wat het verwachtingspatroon is van uw klanten. De meeste bedrijven richten zich bij het opbouwen van imago dan ook op hun potentiële klanten.IT-ondernemers uit de FoodValley regio is er echter ook alles aan gelegen om zich te profileren binnen deze regio. De bedrijven en organisaties binnen de FoodValley zijn niet alleen belangrijke potentiële klanten, ook op andere manieren kan een goed imago binnen de FoodValley uw bedrijf versterken.

Goed werkgeverschap

De arbeidsmarkt is momenteel erg krap. Dit heeft gevolgen voor veel sectoren, maar met name in de IT is goed personeel momenteel erg schaars. Getalenteerde studenten krijgen al op de opleiding een baan aangeboden. Getalenteerde IT-ers die op LinkedIn zeggen dat ze beschikbaar zijn, hebben binnen een paar dagen meerdere goede aanbiedingen op zak.

U moet als ondernemer dus creatief zijn om goed personeel binnen te halen. Een van de makkelijkste manieren is om meer salaris te bieden dan andere werkgevers, maar dit is geen duurzame oplossing. De medewerkers vertrekken dan weer op het moment dat ze elders nog meer kunnen verdienen.

Een goed imago binnen de FoodValley helpt om goed personeel aan te trekken. Als uw bedrijf goed bekend staat, dan willen sollicitanten graag bij u werken. Zij nemen het dan voor lief dat ze misschien iets minder kunnen verdienen bij uw bedrijf. Een beter imago leidt bovendien tot meer sollicitanten. U kunt dus gemakkelijker een kandidaat vinden die past bij de functie en bij uw bedrijf. Dit zorgt weer voor betere resultaten en loyale klanten. Tot slot blijven mensen graag bij een bedrijf dat een goede reputatie heeft.

Een goed imago als bedrijf en als werkgever is een van de beste manieren om in de huidige arbeidsmarkt op een duurzame manier aan goed personeel te komen. Wilt u meer weten over hoe u uw bedrijf kan profileren als goede werkgever, lees dan ook onze blog over employer branding.

Goede reputatie bij lokale instituten

Binnen de FoodValley zijn allerlei grote organisaties en instituten actief. Als uw bedrijf goed op de kaart staat levert dit allerlei voordelen op voor uw bedrijf.

Als eerste zijn er binnen de FoodValley veel ROCs en andere onderwijsinstellingen. Denkt u hierbij aan de Christelijke Hogeschool Ede (CHE), ROC A12 en de onderwijsinstellingen in Wageningen. Studenten van deze onderwijsinstellingen zijn voortdurend op zoek naar stages. Na hun opleiding zoeken zij een baan. Als uw bedrijf goed bekend staat, dan staat u vooraan als het gaat om het binnenhalen van deze jonge en ambitieuze professionals.

De gemeenten in de FoodValley zijn continu bezig om nieuwe bedrijven binnen te halen in de Agrifood-sector. Deze gemeenten willen deze bedrijven maar al te graag binden en ze faciliteren deze bedrijven dan ook om zich te vestigen in de regio. Dit betekent ook dat zij de Agrifood-bedrijven in contact brengen met bedrijven die hen kunnen ondersteunen bij de IT. Het spreekt voor zichzelf dat de gemeenten hierbij kiezen voor IT-bedrijven die een goede reputatie hebben binnen de regio.

Uiteraard bestaat er ook altijd de kans dat een van de lokale instituten op zoek is naar een bedrijf dat dezelfde diensten levert als uw bedrijf. Maar ook als de onderwijsinstellingen en overheden niet tot uw directe doelgroep behoren, dan kan het wel voordeel opleveren als u er bij hen goed op staat.

Betere resultaten bij business events

Binnen de regio FoodValley worden diverse events voor IT-bedrijven georganiseerd. Een van de belangrijkste evenementen zijn de jaarlijkse ICT-awards. Innovatieve IT-bedrijven uit de FoodValley regio maken jaarlijks kans op een award. Uiteraard speelt de reputatie van uw onderneming een belangrijke rol in dit proces.

Ook op andere manieren haalt u meer uit evenementen als u goed bekend staat. Binnen ICT Valley worden met regelmaat allerlei evenementen georganiseerd op het gebied van IT. Tijdens deze evenementen kunnen bedrijf hun kennis delen met andere IT-bedrijven, maar ook met opleidingsinstituten, overheden en bedrijven uit andere branches. Bedrijven hebben niet alleen de kans om op deze evenementen te netwerken, er worden ook kennissessies gehouden. Het spreekt voor zich dat bedrijven die goed bekend staan vollere zalen trekken dan bedrijven die geen goed imago hebben.

Sommige bedrijven organiseren ook zelf evenementen onder de vlag van ICT Valley. In deze evenementen delen zij hun expertise met andere IT-bedrijven, maar ook met potentiële klanten uit de Agrifood en andere sectoren. Ook hier speelt het imago een rol in het succes. In de klantcase van Carthago leest u hoe dit bedrijf volle zalen trok tijdens hun evenement over security en privacy.

Hoe een lidmaatschap bij ICT Valley u kan helpen om uw imago in de regio te verbeteren

Als bedrijf uit de FoodValley wilt u ook graag goed bekend staan in de regio. Het ICT Valley netwerk biedt IT-bedrijven uit de regio hiervoor een goede mogelijkheid. Via ICT Valley komen ICT-bedrijven uit de regio makkelijker in contact met andere partners in de regio. Hierbij gaat het niet alleen om bedrijven in andere sectoren, maar ook om opleidingsinstituten en overheden.

Via de evenementen die ICT Valley organiseert kunnen bedrijven zich presenteren, bijvoorbeeld door themabijeenkomsten te houden. Het resultaat is dat uw onderneming zich kan onderscheiden als expert in uw vakgebied.

ICT Valley biedt daarbij niet alleen individuele bedrijven de kans om zich te profileren. Het netwerk heeft tot doel om de positie van de regio FoodValley als geheel te versterken. Tot slot wil het netwerk Veenendaal profileren als echte ICT-stad. Het moge duidelijk zijn dat het grote voordelen biedt als u in de ICT-stad van Nederland als toonaangevend bedrijf wordt gezien.

 

Share this post: