[Onderzoek] inbound marketing ICT bedrijven

Veel Europese CIO's blokkeren gebruik social media voor werknemers!

 

onderzoek inbound marketing ICT bedrijvenVeel ICT bedrijven lijken over het algemeen niet goed te beseffen hoe belangrijk social media kan zijn voor het krijgen en behouden van klanten.

Zo blijkt uit onderzoek van Killer Apps 2012 dat ruim de helft van de Europese CIO’s (Chief Information Officers) het gebruik van social media onder werktijd blokkeert.

 

 

 

Social media kind met het badwater weggegooid

De motivatie van deze CIO’s om social media te blokkeren, is vermoedelijk het tegengaan van entertainment onder werktijd. Hiermee wordt echter het social media kind met het badwater weggegooid.

onderzoek inbound marketing ICT bedrijvenVoor bedrijven is het namelijk noodzakelijk om hun vindbaarheid en zichtbaarheid op internet te vergroten. Anno 2012 gaan klanten zelf op zoek naar informatie op internet.

Veelal willen ze zelf beslissen wanneer zij contact opnemen met een bedrijf en op welke manier zij dat doen. Om ervoor te zorgen dat de potentiële klant contact met hen opneemt, moeten organisaties interessante informatie delen via social media en blogs.

 

Dit delen van informatie via internet en social media wordt ook wel “inbound marketing” genoemd. Naast het gebruik van social media en blogs, wordt er bij inbound marketing ook gebruik gemaakt van online forums, zoekmachine optimalisatie, e-mailmarketing etc. Deze nieuwe vorm van marketing zorgt ervoor dat de klant informatie ontvangt waar hij of zij naar op zoek is, afhankelijk van de fase waarin zij zich in het aankoopproces bevinden.

 

Onderzoek inbound marketing onder ICT bedrijven

Alhoewel er al onderzoek gedaan is naar het gebruik van inbound marketing, is er vooralsnog vrij weinig informatie beschikbaar over het gebruik van inbound marketing binnen de ICT wereld. Er blijven vragen openstaan, zoals:

Welke ICT-bedrijven maken er eigenlijk al gebruik van inbound marketing en welke niet?

Zijn ICT-bedrijven succesvol met de inzet van inbound marketing of juist niet?

Zijn er eventueel al voorlopers op het gebied van inbound marketing en wat kunnen bedrijven onderling van elkaar leren?

 

Onderzoek helpt organisaties marketingbeleid verbeteren

Door middel van een onderzoek wil ICT Valley, ondersteund door Inbound marketingspecialist One4Marketing, antwoorden op bovenstaande vragen krijgen.

Voor dit onderzoek zal er een online enquête onder ICT-medewerkers en enkele interviews met ICT-bedrijven worden afgenomen. De resultaten hiervan zullen de actuele status van het gebruik van inbound marketing onder de ICT sector in Nederland weergeven.

Tegelijkertijd bieden de resultaten van dit onderzoek een benchmark, waarmee u uw marketingbeleid kan vergelijken met dat van uw concurrenten. Hierdoor kunt u ook zien op welke punten u uw marketingbeleid kunt aanpassen of verbeteren.

 

Doe mee en ontvang gratis boek “Inbound Marketing”

Iedereen die werkzaam is in de ICT-branche wil ik dan ook oproepen om deel te nemen aan de online enquête. Vanaf donderdag 11 oktober 2012 wordt deze verstuurd. De eerste 75 respondenten ontvangen een gratis boek Inbound Marketing, van Brian Halligan en Dharmesh Shah. Daarnaast ontvangen alle deelnemers een persoonlijk exemplaar van het onderzoeksrapport in januari 2013.

 

 Doe nu mee aan het onderzoek!

 

Gratis inbound marketing boek 

Bent u werkzaam in de ICT sector en wilt u graag meedoen? Geef u dan nu op voor het onderzoek!

Gratis:
De eerste 75 respondenten van dit onderzoek ontvangen het boek Inbound Marketing van Brian Halligan en Dharmesh Shah

Share this post: