Vinden uw medewerkers carrière maken het belangrijkst in hun werk? Of denkt u dat en weet u het niet zeker? Uit onderzoek is gebleken dat werkgevers een verkeerde inschatting maken over wat (potentiële) werknemers belangrijk vinden in een baan. De grafiek in figuur 1 laat zien dat beide perspectieven nogal uiteenlopen.
Hoe laat Google zien een aantrekkelijk werkgever te zijn?
Google is al vier jaar op rij gekozen tot meest aantrekkelijke werkgever wereldwijd. Wat kunt u als werkgever in ICT-Valley van hen leren? Werkzoekenden associëren Google met een goede reputatie, innovatie product- en dienstportfolio, succes en een creatieve en dynamische werkomgeving. Dit benadrukt Google op haar website. Ook leggen ze in 10 redenen uit waarom u als werkzoekende juist bij Google moet solliciteren. Deze argumenten sluiten goed aan bij het perspectief van de werknemer in figuur 1. De eerste reden begint niet voor niets met: “Appreciation is the best motivation”.
Deze blog is geschreven door Jan Peter van der Wal, directeur en arbeidsmarktcommunicatie specialist bij De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie. De adviseurs van De Kleuver helpen je jezelf te positioneren als topwerkgever. Want, werven vanuit een sterk werkgeversmerk, dát is succesvol werven.
Op 6 Mei vindt er een gratis event plaats over het versterken van uw werkgeversmerkt. Wilt u de meest aantrekkelijke werkgever van ICT Valley worden? Meldt u dan direct aan via onderstaande link!