Alleen extreem goede content maakt hét verschil

Extreem goede content

Nieuws is voor de geest hetzelfde als suiker voor het lichaam. Mensen kunnen niet zonder. Sterker nog de behoefte aan nieuws neemt alleen maar toe. Nieuws geeft mensen iets om over te praten of om te delen via social media. Door als organisatie op een slimme manier nieuwsfeiten naar buiten te brengen, kun je je imago bij klanten, partners, stakeholders en potentiële nieuwe collega’s versterken. Maar er wordt tegenwoordig al zoveel veel informatie gemaakt en gedeeld. De hoeveelheid informatie verdubbelt wereldwijd iedere twee jaar tot een gigantische omvang. van 1,8 Zerrabytes. Dit getal zegt op zichzelf misschien niet nog zoveel. Maar er zijn bijna 58 miljard 32 GB iPads nodig om die hoeveelheid data op te slaan. Een groot deel van alle informatie wordt tegenwoordig via social media verspreid. Deze ‘content tsunami’ betekent een concurrentieslag om de aandacht van uw publiek op internet. Simpel gezegd: goede content volstaat niet meer. In dit digitale tijdperk heeft u extreem goede content nodig. Content die aansluit bij een strategie en mensen in beweging zet. Zo’n content marketing strategie is beslist geen sinecure, want wat goede content is en wat niet, ligt niet altijd voor de hand. Mensen en organisaties hebben altijd nieuws te melden. Om onderdeel van het nieuws te worden, gaat het erom hoe je die verhalen vertelt en in welke media. 

(Ruud Poels slaat bruggen tussen (ICT-)organisaties en de media door een combinatie van communicatie, reclame, marketing en journalistieke technieken te gebruiken. Deze zomermaanden schrijft hij een blog op ICT-Valley. linkedin.com/in/ruudpoels/

Share this post: