Dé nieuwe dag is een timeline

Timeline

Vroeger bestond een dag uit 24 uur, waarvan je er ongeveer 3 uur doorbracht voor detelevisie. Na het werk en het eerste kopje koffie na het avondeten. De programma’s op televisie werden van elkaar gescheiden door reclameblokken, die niet eens zo heel vervelend waren om naar te kijken.

Tegenwoordig is een dag een ‘timeline’ geworden met oneindig veel meer uren om mensen te bereiken met boodschappen. Via Linkedin, Facebook, Twitter en noem maar op. Steeds meer bedrijven maker er studies van om bijvoorbeeld precies in kaart te brengen, wanneer je moet tweeten, om zoveel en vaak mogelijk door te dringen tot ‘timelines’. Deze wetenschap van ‘content marketing’ wordt steeds verder geperfectioneerd, maar lost nog niet de vraag op, waarmee bereik je de lezer?. Nu weet ik niet hoe dat bij u gaat, maar ik weet inmiddels door ervaring wanneer ik niet op Twitter moet kijken om niet bedolven te worden onder ‘corporate repertoire’ . Dat is ook wetenschap, maar dan van de koude grond.

Content Marketing gaat niet alleen over marketing, maar juist ook over inhoud. Niet alleen wanneer gaan we zenden, maar vooral de vraag waarmee raken we onze doelgroep in het hart, wordt de komende jaren interessant. Content marketing is beslist niet hetzelfde als het vullen van zo veel mogelijk kanalen.

Share this post: