ICT Valley Blog

Employer branding? Now, How en Wow!

Written by Ton Rodenburg | Aug 15, 2017 8:22:49 AM

Bouwen aan een sterk, aantrekkelijk werkgeversmerk, ofwel employer branding: wat is daar de waarde van? En hoe pak je dit als bedrijf nou aan? Ton Rodenburg deelt op dinsdag 26 september zijn visie op het bouwen aan een aantrekkelijk werkgeversmerk. 

Employer branding wordt ook wel de enige lange termijn recruitment strategie genoemd. Wat is het eigenlijk? Waarom is het in deze competitieve IT arbeidsmarkt zo belangrijk? En hoe kom je tot een scherpe definitie van jouw werkgeversmerk? Voor Rodenburg staat de  ‘identiteit’ van de organisatie centraal. Waar gaat en staat de club voor en wanneer gaan de ogen van de mensen fonkelen? Hier ligt de waarheid voor ieder merk en de energie in elke cultuur. Hoe strakker en duidelijker je deze ‘merkcultuur’ weet  te benoemen en hoe duidelijker je dit kunt laten zien in  ‘merkwaardige’ communicatie en – gedrag, hoe sterker het merk. Het wordt een open interactieve sessie, waar aan de hand van praktische vragen en vele voorbeelden met elkaar op zoek gaan naar de essentie van aantrekkelijke merken. En daarmee een bron van inspiratie voor nieuwe impulsen in de aanscherping van het eigen werkgeversmerk.

Wekt employer branding uw interesse?
Lees dan hier verder om meer te weten te komen over het evenement 'HR en digitale middelen'. 

Bio Ton Rodenburg

Als strategy director en oprichter van ARA M/V, bureau voor arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie adviseert hij jaarlijks tientallen organisaties op hun positionering in de arbeidsmarkt. In alle sectoren, van overheden tot industrie, van dienstverleners tot techniek,  zorg en andere branches. Hij schreef samen met Job Mensink en Chris Kersbergen het in mei 2015 verschenen managementboek ‘Merkcultuur’ wat gaat over het bouwen aan mensgedreven merken en merkgedreven mensen. Hij was van 2008 tot 2014 voorzitter van Recruiters United, een levendig netwerk van arbeidsmarktprofessionals. Initiatiefnemer en mede-organisator van het jaarlijkse vakcongres ‘Employer Branding Experience’. Veelgevraagd spreker en docent op gebied van employer- en internal branding.