Nieuwsblog: betere bescherming online aankopen, van bi naar ai en opkomende markten het meest digitaal volwassen

Er kwamen deze week weer een aantal interessante tech-nieuwtjes naar buiten. We delen ze hier met u. In dit blog leest u over een betere bescherming voor online aankopen, van bi naar ai en opkomende markten die het meest digitaal volwassen zijn. 

Online aankopen worden beter beschermd

Het wordt makkelijker om verhaal te halen als een game, film, e-book of digitale dienst die u online in een ander EU-land hebt gekocht niet aan de verwachtingen voldoet. Als een product niet werkt, krijgen consumenten net als bij tastbare producten recht op gratis reparatie, vervanging of terugbetaling. Ook komt er een garantieperiode. In het geval van online aangeschafte software gaat gedurende een ''redelijke periode'' een recht op updates gelden, bijvoorbeeld om ze 'cyberveilig' te houden. Lees hier meer over de bescherming van online aankopen. 

Hoe automatisering je van bi naar ai brengt

Het is duidelijk dat organisaties die succesvol kustmatige intelligentie (ai) toepassen, dezelfde partijen zijn die klaar zijn met eenmalige analyses of het eenmalige gebruik van modellen. Zij richten zich op het beheren van honderden (of zelfs duizenden) modellen in productie. Het mag ook duidelijk zijn dat automatisering de enige manier is waarop ze dit kunnen realiseren.

 

Het is ongeveer anderhalf jaar geleden sinds de term augmented analytics in zwang raakte. Toch zijn organisaties langzamer in het adopteren van dit concept dan verwacht. In dit artikel leest u de belangrijkste redenen waarom bedrijven dit jaar meer focus zouden - of eerder moeten - leggen op automatisering.

Opkomende markten zijn koploper met digitale volwassenheid 

Ondanks de genadeloze snelheid van disruptie, staan veel digitale transformatieprogramma’s bij organisaties nog steeds in de kinderschoenen. 78% van de business leaders wereldwijd geeft aan dat digitale transformatie meer wijdverspreid zou moeten zijn in hun organisatie. In Nederland ligt dit percentage op 74%. Om de inspanningen van organisaties op het gebied van transformatie te classificeren, heeft Dell Technologies met Intel en Vanson Bourne 4.600 business leaders wereldwijd ondervraagd (directeur tot C-level) van middelgrote tot grote bedrijven. Het onderzoek toont aan dat opkomende markten het meest digitaal volwassen zijn, waarbij respectievelijk India, Brazilië en Thailand de lijst aanvoeren. Lees hier meer over het onderzoek. 

Share this post: