Nieuwsblog: een onweerstaanbare klantervaring, wat te doen tegen phishing en een tekort aan AI professionals

Ook deze week zetten we een aantal interessante technieuwtjes voor u op een rij. Deze week: big data en analytics voor een onweerstaanbare klantervaring, phishing speelt een grote rol bij digitale inbraken en een tekort aan professionals met kennis van AI, big data en digitalisering. 

 Tekort aan professionals met kennis van AI, big data en digitalisering 

"We zien dat er nog geen algemeen personeelstekort is dat de lonen opdrijft; werkgevers blijven daarom terughoudend met het doorvoeren van algemene loonstijgingen", zegt beloningsexpert Rob Westrek van Korn Ferry. "Wel is er sprake van krapte binnen bepaalde sectoren en beroepen, met name op het gebied van digitalisering, big data en kunstmatige intelligentie. Er is bijvoorbeeld veel vraag naar programmeurs, software-architecten en engineers. Ook in technische beroepen zie je schaarste, zoals elektrotechnische engineers. Verder zien we krapte in de publieke sector: er is behoefte aan onder meer buschauffeurs, leraren, en zorgpersoneel, alleen zijn dat sectoren met afgebakende budgetten, waardoor loonstijgingen daar beperkt blijven." Lees hier meer over dit onderzoek van organisatieadviesbureau Korn Ferry.

Phishing speelt een rol bij de helft van alle digitale inbraken 

Phishing blijft populair onder cybercriminelen en is één van de meest productieve aanvalsmethoden. Bij bijna de helft van alle digitale inbraken wordt phishing ingezet. Dit blijkt uit het rapport Lessons Learned from a Decade of Data Breaches van F5 Labs, de onderzoekstak van beveiligingsbedrijf F5 Networks. Phishing is verantwoordelijk voor bijna de helft (48 procent) van alle digitale inbraken. Het wordt op afstand gevolgd door kwetsbaarheden in web-applicaties (ook 18 procent van de aanvallen) en credential stuffing (18 procent), waarbij allerlei combinaties van verkregen inloggegevens automatisch worden geprobeerd. De onderzoeksgegevens worden ondersteund door cijfers van de Anti-Phishing Working Group (APWG), die stelt dat phishing met maar liefst 5753 procent is gestegen de afgelopen 12 jaar. Wat u hieraan kunt doen? Lees hier 6 tips om phishing in te dammen. 

Big data en analytics voor een onweerstaanbare klantervaring 

Onderzoek van Walker voorspelde al in 2013 dat in 2020 de klantervaring de prijs en het product als belangrijkste onderscheidende factor zal inhalen. De meeste organisaties en marketeers geven dan ook al een paar jaar prioriteit aan klantervaring. Alleen weten ze niet altijd hoe ze een goede beleving kunnen neerzetten. Marketeers die wel de optimale klantervaring bieden, weten dat data key zijn. Lees hier hoe u big data en analytics kunt combineren voor een onweerstaanbare klantervaring. 

Share this post: