Promotie Veenendaal heeft een ondeugend, grappig filmpje gemaakt om jonge ICT-ondernemers te verleiden zich in Veenendaal te vestigen. De video is te zien op www.simondestarter.nl. Op deze website staat ook een test om te ontdekken of de bezoeker zelf een Simon de Starter is.
Hunkeren
In het filmpje maakt de kijker kennis met Simon de Starter en zijn vriendin. “Ga je mee naar bed?” hunkert zij. “Goed”, knikt hij. “Ik ben ook moe”. Hoe dat verder afloopt, is te zien in de YouTube video van nog geen twee minuten. De film is gemaakt door studenten van de Hogeschool Utrecht en is inmiddels al meer dan 350x keer bekeken.
Simon de Starter Test
Op de website www.simondestarter.nl kunnen bezoekers het antwoord vinden op de vraag ‘ben jij of ken jij een Simon de Starter?’. Ze krijgen keuzes voorgelegd zoals: “Herken jij jezelf hierin?
- Je werk is je hobby, je hobby is je werk
- Je besteedt doordeweeks geen tijd aan je partner. Dit zijn echt geplande uitjes, maar dan ook wel altijd iets unieks/bijzonders
- Pijnpunten: “Hoe blijf ik aan het werk? Hoe verhoog ik mijn omzet/winst? Hoe groeit mijn bedrijf?”
Met deze test en het filmpje wil Promotie Veenendaal jonge ICT-ondernemers overhalen om een kantoor in Veenendaal te huren. Het is onderdeel van een bredere internetcampagne met blogs, E-books en filmpjes die te vinden zijn op www.ondernemendveenendaal.nl.
Ondernemend Veenendaal
Promotie Veenendaal heeft in opdracht van Ondernemend Veenendaal de internetcampagne om ICT-ondernemers te werven bedacht en opgezet. Ondernemend Veenendaal is het merk van de stichting die is opgericht om het Ondernemersfonds te beheren. Deze organisatie vertegenwoordigt direct en indirect de belangen van alle ondernemingen op bedrijventerreinen en in de binnenstad die reclamebelasting betalen. Inmiddels is de term ‘Ondernemend Veenendaal’ een paraplu geworden voor activiteiten waarin (ondernemers)organisaties met elkaar samenwerken, om zo de lokale economie van Veenendaal te versterken.