Besparen op uw media-inkoop? Yes, you can!

Besparen op media-inkoop

Er zijn veel verschillende manieren om je vacature onder de aandacht te brengen vanmogelijke kandidaten. Dat het nog vaak een lastige puzzel is om uit alle mogelijkheden de juiste mix te selecteren, blijkt uit de grote hoeveelheid vragen die wij hierover krijgen. Hoe bereikt uw organisatie de juiste kandidaten?

ICT-ers die op zoek zijn naar een baan raadplegen verschillende media en middelen. Dit gaat van vacature websites (95% van de ICT-ers) tot carrière evenementen (23% van de ICT-ers). Welke middelen en media kandidaten inzetten, hangt onder meer af van de functie en de leeftijd. Er worden jaarlijks meerdere onderzoeken gepubliceerd die inzicht geven in wat u doelgroep boeit en welke media zij gebruiken. Door deze kennis te gebruiken, kunt u uw mediabudget effectiever inzetten. 

Vergroot de effectiviteit van uw media-inzet

Het inkopen van media begint met de juiste kennis om uw doelgroep te bereiken. Wat houdt mijn kandidaten bezig? Welke media gebruiken zij? En wat vinden zij belangrijk in een werkgever? Op basis van deze informatie bepaalt u vervolgens de juiste mediastrategie en stelt u een efficiënt mediaplan samen. Met de juiste onderbouwing haalt u gegarandeerd meer succes uit uw campagnes en verhoogt u uw ROI.

Deze blog is geschreven door Jan Peter van der Wal, directeur en arbeidsmarktcommunicatie specialist bij De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie. De professionals van De Kleuver adviseren u graag over de meest effectieve mediastrategie. Door samen te werken met gerenommeerde mediabureaus, besparen leden van ICT Valley bij De Kleuver direct op hun media-inkoop. Meer weten? Bel voor meer informatie met Jan Peter van der Wal (06-11 70 32 63). 

Share this post: