Ik blog, jij blogt, hij blogt, wij bloggen, jullie bloggen, zij bloggen. Een werkwoord, en werken moeten we inderdaad! Al die moeite om een stukje tekst te genereren dat toch niemand leest. Waar doen we het eigenlijk voor? Het levert toch niets op…
Het zijn helaas vaak gehoorde uitspraken van werknemers binnen bedrijven. Soms ziet de marketingafdeling of het bestuur van een bedrijf de voordelen van een bedrijfsblog wel in, maar krijgen zij hun medewerkers niet aan het schrijven. Het schrijven van een blog lijkt namelijk geen belangrijk onderdeel te zijn van de werkzaamheden van bijvoorbeeld een accountmanager of iemand van de salesafdeling. Probeer jouw personeel (en misschien ook jezelf) er daarom van te overtuigen waarom het toch in jouw voordeel kan werken om hier enige prioriteit aan te geven. Lees hier waarom:
1. Je straalt vertrouwen uit
Als je gaat bloggen via een corporate blogsite dan kan je via de blogs laten zien dat er expertise in huis is van de werkzaamheden die er uitgevoerd worden. Je straalt hiermee vertrouwen uit richting een klant. Het raadzaam om een speciale blogsite aan te maken zodat je bezoekers direct kunnen zien welke blogs er nog meer geschreven zijn.
2. Je bent vindbaar
Op jouw homepage kun je doorlinken naar de specifieke blogsite waarop al jouw medewerkers berichten posten. Link vooral door naar eerder geschreven blogs of andere content van jouw bedrijf. Link je namelijk vaker aan een bepaalde pagina dan wordt de vindbaarheid van deze site hoger in Google. Op die manier genereer je bijvoorbeeld meer traffic naar jouw corporate website.
3. Je creëert betrokkenheid
In de blog over contentmarketing stond het al beschreven. Ga de dialoog aan met jouw publiek om betrokkenheid met klanten te creëren of te versterken en om jezelf goed in de markt te zetten.
Dit zijn de drie belangrijkste redenen voor een bedrijf om een blogsite te beginnen. Overtuig ook jouw medewerkers ervan om twee uur per week vrij te maken om een blog te schrijven. Zorg ervoor dat de onderneming in the picture komt te staan! Er ontstaat dan een vaste stroom van content die jouw (potentiële) klanten bereikt. Het zal uiteindelijk zorgen voor meer business. En dat is toch wat we (onder andere) willen?
Deze blog is afkomstig van ContentXperience.