Lidmaatschap in Coronatijd

Tot ons plezier mogen we vaststellen dat de meeste leden goed in staat zijn hun diensten te blijven aanbieden in deze merkwaardige tijd. Slechts een enkeling heeft moeten aangegeven dat men wilde stoppen. Dat is ook niet vreemd als je vooral gericht bent op trainingen (on the job). Fysiek contact moet zo veel mogelijk vermeden worden.

Dit had helaas ook gevolgen voor onze eerste ICT Borrel van 2020. Gelukkig bood De Basiliek ons de nodige ruimte om eea te verzorgen. De anderhalve meter was gegarandeerd en ook was er voldoende desinfectiemiddel. Het was dan ook jammer dat slechts de helft van de opgegeven leden daadwerkelijk aanwezig waren. Het warme weer was daar zeker debet aan.

Duidelijk werd dat we op gebied van het herkennen en toepassen menselijke talenten we nog grote stappen kunnen maken. Er is grote winst te behalen als we meer strategisch naar onze collega’s en of medewerkers kijken. De conclusie: houdt mensen uit de routine en daag hen uit zich te blijven ontwikkelen.

Uit voorbeelden vanuit ATOS en de Nederlandse Vereniging van Gemeentes blijkt dat dit proces mensen helpt en weer extra actief maakt. Het aan de slag gaan met testen, assessments en workshops haalt iedereen uit zijn of haar routine en maakt nieuwe inzichten en wegen mogelijk.

Er vinden momenteel minder gesprekken plaats met leden. Toch wordt duidelijk dat zij met wie wel gesproken kan worden verwachten dat de komende maanden extra druk zullen worden. Op de kantoren zelf is het rustig omdat het meeste personeel thuis werkt, maar de business gaat gewoon door. Cornelis Vreeken , sales manager van La Garde is zelfs dringend op zoek naar nieuwe mensen.

“Alles is bij ons gewoon doorgegaan. Behalve in de zorg. Wij mochten de ziekenhuizen niet in, maar verwachten de komende werk juist daar veel te kunnen en moeten doen. Het zijn niet alleen rare maar zeker ook boeiende tijden”.

Share this post: