Onderzoek: bereikbaarheid en kennisinstellingen belangrijk voor ICT sector FoodValley

ICT valley onderzoek Veenendaal wil zich in de regio profileren als ICT centrum. Uit onderzoek van Margot Schreuders van de Radboud universiteit in opdracht van de stichting ICT Valley en Promotie Veenendaal blijkt, dat kleinere ICT bedrijven vooral duurzaamheid, de strategische ligging van Veenendaal en de ondersteuning van de ICT sector belangrijk vinden. Grotere ICT bedrijven hechten meer aan hun bereikbaarheid en aan de aanwezigheid van kennisinstellingen in de Regio FoodValley.
Daarnaast vinden zij net als de kleinere bedrijven de positie van Veenendaal op ‘randje Randstad’ een belangrijke vestigingsfactor. Met deze informatie kan Veenendaal nog beter inspelen op de behoeften van de ICT sector.
 

Inspelen op behoeften
De stichting ICT Valley, gebruikt de onderzoeksuitkomsten om adviezen uit te brengen naar alle stakeholders van ICT Valley. We zullen op basis hiervan de gemeente Veenendaal adviseren sterk in te zetten op het realiseren van een ICT Campus. En meer gaan inzetten op de verbinding met kennisinstellingen zoals de Universiteit Wageningen. Daarnaast zullen we niet alleen helpen het versterken van de verbinding tussen ICT-ers onderling, maar hen ook in contact brengen met mogelijke opdrachtgevers in de foodsector.
 

Onderzoek
Het onderzoek ‘Citybranding voor ICT ondernemers in Veenendaal’ is uitgevoerd door Margot Schreuders van de Radboud Universiteit. De uitkomsten zijn gebaseerd op kwalitatieve diepteinterviews naar de preferentie van imagofactoren binnen FoodValley onder vertegenwoordigers van kleine en middelgrote bedrijven die zijn aangesloten bij ICT Valley, het netwerk van ICT ondernemers in de Regio FoodValley. Een samenvatting van het onderzoek is te downloaden via www.ondernemendveenendaal.nl, maar de belangrijkste conclusies kunt u hieronder downloaden.


Klik hier om het onderzoeksrapport te downloaden

Share this post: